Assistència renova el seu quadre mèdic i impulsa l'accessibilitat a les consultes
Perquè les persones assegurades coneguin anticipadament en quin termini seran ateses, s’informa sobre la disponibilitat dels consultoris i dels seus equips mèdics per donar hora de visita
En una iniciativa inèdita en el sector assegurador de salut, amb l’objectiu d’agilitzar l’atenció, Assistència Sanitària ha desenvolupat un nou quadre mèdic que permet a la població assegurada tenir més capacitat per decidir quan vol accedir a les consultes i serveis. Així, perquè en l’elecció hi hagi més opcions i s’adapti millor a les necessitats individuals, s’han establert quatre terminis de referència:
Les dades per fer possible l’evolució del quadre mèdic s’han recollit entre més de 5.000 facultatius i centres. Destaca el fet que el 92% dels consultoris poden donar cita en menys d’un mes, percentatge que puja al 97% en el cas d’especialitats pediàtriques. Tota la informació i la consulta del nou quadre facultatiu i de serveis assistencials estan disponibles a la web, a l’app i al Llibre de Facultatius d’Assistència Sanitària.
La transformació del quadre mèdic és, alhora, una resposta a l’actual i generalitzada manca de professionals de la salut, que pot portar a més desplaçaments en determinades especialitats. D’aquesta manera, amb total transparència, s’aborda la qüestió i es preserva la llibertat d’elecció a les persones que confien la seva salut a Assistència Sanitària.
Com a organització fundada, gestionada i dirigida per metges i metgesses amb l'única finalitat de tenir cura de tothom i d'exercir la millor medicina en cada moment, Assistència Sanitària demostra una vocació de servei inherent a la seva existència. Aquest cor mèdic –amb criteris de gestió enfocats a la màxima qualitat de servei i no a la màxima rendibilitat– és l’arrel d’iniciatives com la renovació del quadre mèdic.
Llibertat d’elecció, la clau en l’atenció
Assistència Sanitària disposa d'un quadre mèdic obert on els professionals de la salut poden exercir el seu ofici amb una recompensa justa per acte professional realitzat, mentre que les persones assegurades poden escollir lliurement qui les atén. No hi ha intermediaris entre metges i pacients i, en part, aquesta és la raó que la companyia sigui la més ben valorada segons les enquestes.
Un altre dels punts forts de l’entitat és la importància que atorga al concepte de proximitat: estar a prop de les persones que li fan confiança per poder entendre-les millor i reaccionar amb agilitat a les seves necessitats. És per això que té oficines a Manresa, Berga i Solsona disponibles per a qualsevol gestió i assessorament. I, per a l’atenció de les urgències a domicili, compta amb un servei exclusiu (SUD) que permet rebre un metge a casa en només 30 minuts. Segons les valoracions recollides, és el dispositiu més eficaç i personalitzat de primera resposta per als casos d’urgències.
Assistència Sanitària és una companyia asseguradora mèdica exemple del cooperativisme sanitari, un particular model d’autogestió basat en la igualtat de metges i usuaris en els òrgans de decisió i gestió. Actualment, compta amb prop de 200.000 persones assegurades i un quadre facultatiu format per més de 5.000 professionals de la medicina a la seva disposició.
- Aquest cognom català està a punt d'extingir-se: només el tenen 34 persones
- Crema un turisme al Passeig de Manresa
- Un ferit en un accident amb dos camions i un cotxe a la C-55, a Abrera
- La Catalunya central, en alerta per pluja intensa aquest dissabte
- Els millors trucs per deixar la vitroceràmica completament neta
- Nou Niu de l’Àliga: el restaurant amb totes les estrelles
- Un mes de contenidors tancats a Manresa: pros i contres dels usuaris
- Veïns de Manresa sobre el nou sistema de contenidors: “Costa acostumar-se a anar sempre amb la targeta”