Escola Mowgli d'Igualada adquireix el centre de secundària Escola Anoia

El moviment permet tenir una proposta complet del període d'educació obligatòria, amb les línies actuals

L'actual Escola Anoia

L'actual Escola Anoia / EM

Redacció-E.B.

L’Escola Mowgli fa un pas endavant en la seva consolidació com a projecte educatiu privat a Igualada amb l'adquisició del centre de secundària Escola Anoia. Mowgli fa 62 que té obertes les porte a la ciutat. Amb aquest moviment, es converteix en un dels principals centres educatius concertats de la ciutat d’Igualada, i com descriuen fonts del centre "ara oferirà un projecte educatiu continuat des de la Llar d’Infants fins a secundària i, al mateix temps, seguirà obrint-se a l’alumnat d’altres centres de primària d’Igualada i comarca a la secundària, ja que l’Escola Mowgli seguirà amb una sola línia i l’Escola Anoia amb dues".

L’Escola Anoia, una escola concertada de secundària, va néixer el curs 1996-1997, quan es va canviar la Llei d’Educació i es va implantar la Primària i la Secundària. En aquell moment, tres escoles de primària, el Col·legi Jesús Maria, les Escoles de l’Ateneu Igualadí i la Fundació Escola Mowgli, van veure la necessitat de donar una continuïtat als seus alumnes en aquesta nova etapa. De la fusió i de l’adaptació dels projectes educatius d’aquestes tres escoles va sorgir l’Escola Anoia.

Fa un any, Fundació Escola Mowgli va adquirir les participacions de l’Entitat Ateneu Igualadí, en tant que l’Escola va passar a ser un centre públic. Ara ha adquirit també les participacions de l’Escola Jesús Maria d’Igualada. Amb aquest acord, es reforça el lideratge natural de l’Escola Mowgli en el projecte de l’Escola Anoia.

"Els dos centres seguiran mantenint la seva autonomia de funcionament, però establiran sinèrgies que els reforçaran, com ara l’ús compartit de les instal·lacions o dels serveis", segons han explicat fonts de l'Escola Mowgli. Que han afegit que "també hi haurà una major vinculació amb el professorat i equip directiu d’ambdós centres, un ampli contacte i cooperació entre els alumnes, aprenentatges compartits, corresponsabilitat i participació".